امروزه کنسو‌ل‌های بازی در بین همه‌ی رده‌های سنی طرفداران زیادی دارد. در میان کنسول‌های مختلف سونی، پلی استیشن 4 یا PS4 پرفروش‌ترین بوده و از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود. پلی استیشن 4 نیز مانند هر وسیله الکترونیکی دیگر ممکن است پس از مدتی دچار مشکلاتی شود و نیاز به تعمیر پلی استیشن 4 یا تعویض قطعات ps4 وجود داشته باشد. علاوه‌ بر جنبه سرگرمی کنسول‌های بازی، برخی از افراد نیز به طور حرفه‌ای و تخصصی مشغول بازی بوده و بروز هر گونه اشکال در کنسول، برای آن‌ها کلافه‌کننده و غیرقابل تحمل است.

قطعات کنسول‌های بازی اکثرا به دلیل میزان استفاده طولانی و داغ شدن دستگاه دچار مشکل می‌شوند. علاوه بر مشکلات سخت‌افزاری، برخی اختلالات نرم‌افزاری نیز باعث از کار افتادن دستگاه می‌شوند. با توجه به قیمت بالای این کنسول در کشور ما، بهتر است تشخیص صحیح اشکالات دستگاه و تعمیر پلی استیشن 4 را فقط به مراکز تخصصی و مورد اعتماد بسپارید. در این مطلب از استاده درباره عوامل مؤثر بر قیمت تعمیر PS4 و دسته‌ی آن توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

هزینه تعمیر پلی استیشن 4

خدمت قیمت به تومان
تعمیر پلی استیشن 450.000 تا 5.000.000
هزینه تعمیر دسته PS4 50.000 تا 800.000

همان‌طور که قبلا اشاره نمودیم مشکلاتی که باعث اختلال در عملکرد عادی پلی استیشن 4 می‌شوند، به طور کلی در دو دسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جای می‌گیرند. خوشبختانه این کنسول بازی به نحوی برنامه‌نویسی شده است؛ که در بیشتر موارد هنگام بروز خطا، کد مخصوص آن خطا را نمایش داده و امر عیب‌یابی را آسان‌تر می‌نماید.

از جمله عواملی که در تعمیر پلی استیشن 4 تأثیرگذار هستند را می توان به صورت زیر نام برد:

  • مشکلات مربوط به دیسک اعم از گیر کردن دیسک، عدم اجرا یا خارج شدن دیسک از کنسول
  • آسیب دیدن پورت یا کابل HDMI و USB
  • تعمیر یا تعویض برد اصلی (Main Board)
  • روشن شدن چراغ‌های چشمک‌زن قرمز یا آبی و خاموشی آن حین استفاده
  • تعمیر رم دستگاه و مشکلات فضای ذخیره‌سازی
  • بالا نیامدن صفحه بعد از روشن کردن پلی استیشن
  • تعمیر یا عوض کردن چیپ گرافیک
  • کند شدن یا هنگ کردن دستگاه
  • خرابی آداپتور پلی استیشن
  • تعمیر یا تعویض لنز و دوربین کنسول

توجه به این نکته ضروری است که در صورت نداشتن دانش فنی و تجربه، از باز کردن و تعمیر پلی استیشن 4 خودداری نمایید تا به سایر بخش‌ها آسیب بیشتر و جدی‌تری وارد نشود. بهتر است تنها از مراکز معتبر و تخصصی تعمیر PS4 برای دریافت خدمات کمک بگیرید.

با رعایت نکات ساده‌ای می‌توانید عمر کنسول بازی خود را افزایش داده و از خراب شدن زودهنگام آن جوگیری نمایید. به این منظور لازم است فواصل زمانی و مدت زمان بازی را مدیریت کنید تا به دستگاه بیش از حد فشار وارد نشود. محیطی که کنسول پلی استیشن را در آن قرار می‌دهید بهتر است خنک و دارای تهویه مناسب باشد و هم‌چنین دستگاه در معرض رطوبت، نور آفتاب یا گرد و غبار قرار نگیرد.

هزینه تعمیر دسته پلی استیشن 4

حدودا هزینه تعمیر دسته پلی استیشن 4 و تعمیر PS4 را به شرح زیر می‌توان بیان نمود:

خدمتقیمت به تومان
تعویض زغالی زیر دکمه‌ها به منظور کار کردن مجدد آن‌ها50.000 تا 100.000
تعویض دکمه‌های آنالوگ دسته90.000 تا 150.000
تعویض Layout دسته به منظور بهبود عملکرد دکمه‌های R1, L1, R2, L250.000 تا 200.000
تعویض برد دسته‌های پلی استیشن 4500.000 تا 800.000
تعمیر یا تعویض IC دسته کنسول300.000 تا 500.000
تعمیر دسته پلی استیشن 4

دسته‌های مرغوب و باکیفیت پلی استیشن 4 نیز از قیمت قابل توجهی برخوردار هستند؛ بنابرین زمانی که دسته کنسول بازی شما خراب می‌شوند، توصیه می‌کنیم ابتدا به جای تعویض به فکر تعمیر آن باشید. خرابی دسته‌ی همه‌ی کنسول‌های بازی امری بسیار شایع بوده و دسته پلی استیشن 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هم‌چنین امکان دارد مشکل دسته ناشی از موارد دیگری مثل مشکل اتصال به کنسول ، شارژ نشدن یا سیم‌کشی داخلی باشد، در این صورت تشخیص و تعیین هزینه تعمیر PS4 بهتر است توسط کارشناس انجام شود.

خرابی دسته پلی استیشن

زمانی که دسته دچار عملکرد غیرعادی شده و با انجام تنظیمات نرم‌افزاری کنسول مشکل برطرف نگردید، می‌توانید ابتدا کنسول را خاموش کرده و سپس با استفاده از یک سوزن یا جسم نوک‌تیز، سوراخ ریز پشت دسته را فشار داده و دکمه ریست را بزنید تا تنظیمات دسته به حالت اولیه بازگردد. اگر با انجام این کار نیز مشکل پابرجا ماند، اختلال رخ داده جدی بوده و نیاز به تعمیر پلی استیشن 4 به صورت حرفه‌ای دارد.

داغی و لرزیدن بیش از اندازه دسته‌ها، عدم اتصال آن‌ها به کنسول و عدم پیروی از دستورات وارده نمایان‌گر خرابی دسته کنسول بازی است. هزینه تعمیر PS4 و دسته پلی استیشن به مشکل به وجود آمده برای آن بستگی دارد.

برای دیرتر خراب شدن دسته باید دقت کنید که هرگز دسته پلی استیشن را با شارژر گوشی، پاور بانک یا سایر شارژرهای غیراستاندارد شارژ نکنید. دسته PS4 را به طور مرتب به کمک مقدار کمی الکل و گوش پاک‌کن یا خلال دندان تمیز کنید تا کنار دکمه‌ها گرد و غبار جمع نشده و به داخل دسته نفوذ نکند.

طبقه بندی شده در