امروزه آپارتمان نشینی باعث شده تا افراد از باغچه یا گل‌های طبیعی دور بمانند. از طرفی دیگر از آن جایی که معمولا در اکثر آپارتمان‌ها، استفاده از گلدان در محیط، فضای زیادی اشغال می‌کند، افراد تمایل ندارند که گلدانی را در محیط قرار دهند. بنابراین برای حل این مشکل، یکی از بهترین راهکارها، استفاده از گلهای آویز آپارتمانی می‌باشد.

در واقع این کار، علاوه بر اشغال نکردن محیط آپارتمان، فواید دیگری نیز دارد. برای مثال توجه داشته باشید که وجود برخی از گلهای آویز آپارتمانی باعث تصفیه هوا می‌شود. همچنین وجود گل در محیط باعث منتقل شدن حس  شادابی و طراوت به فضا شده و  در نتیجه علاوه بر زیباتر شدن محیط، افراد با مشاهده گل‌های زیبا، احساس نشاط و سرزندگی خواهند کرد. بنابراین در این مطلب از استاده سعی داریم که شما را با انواع گلهای آویز آپارتمانی زیبا آشنا سازیم تا با شناخت آن‌ها بتوانید آن‌ها را خریداری کرده و به خوبی از آن‌ها استفاده نمایید.

گل گندمی

یکی از گلهای آویز آپارتمانی زیبا، گل گندمی است که دارای برگ‌های سبز با رگه‌های سفید رنگی بوده و می‌توانید آن را بر اساس سلیقه خود در ارتفاع قرار داده تا برگ‌های زیبا و بلند آن از گلدان آویزان گردد. این نوع گل در برابر کم آبی یا نور کم، از مقامت بالایی برخوردار می‌باشد.

توجه داشته باشید هنگامی که از گل گندمی به خوبی مراقبت و نگهداری کنید، در انتهای ساقه‌های آن، گیاهچه‌هایی رشد می‌کنند که به مرور زمان ریشه‌دار خواهند شد. در این شرایط شما می‌توانید با استفاده از این گیاهچه‌های ریشه‌دار به تکثیر گل گندمی بپردازید، بدین صورت که باید آن‌ها را با استفاده از قیچی بریده و داخل گلدان با خاک مناسب بکارید. سپس باید به مراقبت و آبیاری آن نیز بپردازید.

حال تصویر پایین را مشاهده نمایید تا گل گندمی را بهتر بشناسید.

گل گندمی

دم گربه‌ای

دم گربه‌ای یکی دیگر از گلهای آویز آپارتمانی است که ظاهری بسیار زیبا و جذاب داشته و وجود آن، باعث افزایش زیبایی محیط می‌شود.

دم گربه‌ای دارای برگ‍های سبز رنگ و گل‌های قرمز رنگی می‌باشد که این گل‌های قرمز از لحاظ ظاهری با سایر گل‌ها متفاوت بوده و شباهت زیادی به کرم دارند. توصیه می‌شود برای رشد این گل، بهتر است آن را در نقطه‌ای از محیط آویزان کنید که به آن نقطه، نور زیادی تابیده شود.

حال برای آشنایی با دم‌ گربه‌ای به مشاهده تصویر پایین بپردازید.

دم گربه‌ای

فیلودندرون اسکاندنس

یکی دیگر از گلهای آویز آپارتمانی جذاب، فیلودندرون اسکاندنس می‌باشد. این گیاه داری برگ‌های سبز رنگ و براقی بوده که این برگ‌ها ظاهری قلبی مانند دارند.

  • توجه داشته باشید هنگامی که شما به درستی از این گیاه مراقبت کنید ساقه‌های آن به خوبی رشد کرده و برگ‌های آن از گلدان آویزان خواهند شد. بنابراین توصیه می‌شود که برای رشد بهتر این نوع گل، بهتر است که گلدان را در محیطی قرار دهید که نور خورشید به صورت غیر مستقیم به آن تابیده شود. (معرفی 13 تا از بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست)
  • همچنین زمانی که خاک گلدان را آبیاری می‌کنید، اجازه دهید تا خاک گلدان خشک شده و سپس آبیاری بعدی را انجام دهید.

نمونه‌ای از فیلودندرون اسکاندنس در تصویر پایین قابل رویت می‌باشد.

فیلودندرون اسکاندنس

کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس یکی دیگر از گلهای آویز آپارتمانی است که ظاهری بسیار زیبا دارد. این گل نیز برگ‌های سبز کوچکی دارد که از میان این برگ‌ها، گل‌های صورتی رنگی روییده شده است.

البته توجه داشته باشید که این نوع گل، دارای گونه‌های مختلفی بوده و رنگ گل در هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد. کاکتوس کریسمس برای رشد، به نور کمی نیاز دارد، بنابراین توصیه می‌شود که آن را در مکانی آویزان نمایید که به آن مکان، نور کمی تابیده شود.

برای آشنایی با کاکتوس کریسمس به مشاهده نمونه‌ای از آن که در تصویر پایین آمده است، بپردازید.

کاکتوس کریسمس

سرخس برگ شمشیری

سرخس برگ شمشیری یکی دیگر از گلهای آویز آپارتمانی است که ساقه‌های آن را برگ‎‌های سبز کوچکی پوشانده است و هنگام آویزان شدن ساقه‌های این گیاه، برگ‌های سبز خود را بهتر نشان خواهند داد.

  • توصیه می‌شود برای رشد بهتر این گیاه، به طور منظم به آبیاری آن پرداخته و خاک آن را نیز همیشه مرطوب نگه دارید.
  • همچنین توجه داشته باشید که این گیاه باید در نقطه‌ای از محیط قرار داده شود که هوا به خوبی جریان داشته باشد.

یکی از فواید وجود سرخس برگ شمشیری در محیط، این است که در تصفیه نمودن هوا نقش موثری دارد.

حال برای آشناتر شدن با این گل آویز آپارتمانی، نمونه‌ای از آن را در تصویر پایین، مشاهده نمایید.

سرخس برگ شمشیری

پتوس

پتوس یکی دیگر از گلهای آویز آپارتمانی است که دارای برگ‌های سبز و براقی بوده و زمانیکه این برگ‌ها از گلدان آویزان می‌شوند، زیبایی خود را بیشتر نشان خواهد داد.

توجه داشته باشید که پتوس نیز همانند سرخس برگ شمشیری می‌تواند به خوبی هوای محیط مورد نظر را تصفیه نماید. برای رشد پتوس لازم است که این گیاه را در محلی قرار دهید که نور کم یا متوسطی داشته باشد. در تصویر پایین، نمونه‌ای از این گل آویز زیبا قابل رویت می‌باشد.

پتوس

ساکولنت غوره‌ای

یکی دیگر از گلهای آویز آپارتمانی، ساکولنت غوره‌ای است که دارای برگ‌های سبز و کوچکی می‌باشد. ظاهر برگ‌های این گل با سایر برگ‌ها بسیار متفاوت می‌باشد. در واقع ساکولنت غوره‌ای همانطور که از نامش مشخص است دارای برگ‌های غوره‌ای شکل می‌باشد که وجود این برگ‌ها، ظاهر این گیاه را بسیار جذاب کرده است. این گیاه برای رشد، بهتر است در مکانی قرار داده شود که در آن مکان، نور زیادی بتابد.

نمونه‌ای از ساکولنت غوره‌ای در تصویر پایین به خوبی قابل مشاهده می‌باشد.

هدرا

هدرا یکی دیگر از گلهای آویز آپارتمانی است که از تعداد زیادی برگ‌های سبز رنگی تشکیل شده است.

توجه داشته باشید که اگر از هدرا به خوبی مراقبت و نگهداری کنید، ساقه‌های آن با سرعت رشد کرده و از گلدان آویزان خواهند شد.

لازم به ذکر است که از این گیاه آویزی علاوه بر استفاده در محیط‌های بسته مانند آپارتمان، در محیط‌های باز برای پوشاندن دیوارها نیز استفاده می‌شود. برای آشناتر شدن با این گیاه آویزی، به مشاهده نمونه‌ای از آن در تصویر پایین بپردازید.

هدرا

نتیجه گیری

گلهای آویز آپارتمانی دارای انواع مختلفی می‌باشند و از لحاظ ظاهری نیز با یکدیگر متفاوت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به گل گندمی، دم گربه‌ای، فیلودندرون اسکاندنس، کاکتوس کریسمس، سرخس برگ شمشیری، پتوس، ساکولنت غوره‌ای و هدرا اشاره نمود. 

طبقه بندی شده در