بررسی علت گرم نشدن آب پکیج ها از جمله مسیر طولانی لوله‌های آب، پایین بودن فشار آب، خرابی سنسور ntc، مشکل در فلوسوییچ و … به صورت کامل میتواند شما را در حل این موضوع کمک کند. این صفحه از خدمات آنلاین استاده به شما کمک خواهد کرد تا با دلایل گرم نشدن آب مصرفی انواع پکیج از جمله پکیج ایساتیس، بوتان، گلدیران، و لورچ آشنا شوید و اطلاعات و نکات مهمی در این زمینه کسب نمایید تا در زمان استفاده از خدمات تعمیر پکیج بتوانید مشکلات و هزینه‌ها را کاهش دهید.

لیست تعمیرکاران پکیج در تهران

علت گرم نشدن آب پکیج

گرم نشدن آب پکیج‌ها یا گرم نشدن رادیاتور و پایین رادیاتور الزاما به معنای وجود ایراد در خود پکیج نیست. برخی عوامل بیرونی نیز می‌توانند چنین مشکلی را به وجود آورند. از طرفی برخی مشکلات پکیج‌ها به‌سادگی قابل‌حل هستند و نیازی به تعمیرات وسیع پکیج نیست. همچنین، برخی ایرادات ساختاری در ساختمان محل سکونت شما که حل آن‌ها تا حدی از عهده شما خارج است، می‌توانند از علل گرم نشدن آب پکیج باشند. با توجه به این توضیحات، در ادامه، مهم‌ترین دلایل گرم نشدن آب پکیج را با شما در میان می‌گذاریم.

مسیر طولانی لوله‌ها

این علت از آن دست دلایلی است که می‌تواند بسیار دردسرساز باشد و باید قبل از نصب پکیج مورد توجه قرار گیرد. آب مصرفی هرچه مسیر بیشتری را طی کند، انرژی بیشتری را از دست می‌دهد. حال اگر لوله‌های انتقال آب بیش‌ازحد طولانی باشند، بدیهی است که وجود آب با دمای بالا را نمی‌توان در هنگام خروج انتظار داشت.

بنابراین، لوله‌کشی مربوط به پکیج باید تا حد امکان کوتاه باشد تا از بروز چنین مشکلی جلوگیری شود و همچنین لوله‌ها از عایق بندی بسیار خوبی برخوردار باشد.

پایین بودن فشار آب

پایین بودن فشار آب، خود می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد: ایراد شیرهای پکیج، فشار اولیه پایین که مربوط به فشار کلی آب ساختمان است یا پیچ‌وتاب بیش‌ازحد لوله‌ها می‌توانند باعث کاهش فشار آب در لوله‌ها شوند. فشار کم آب، گرم شدن سریع آب را در پی خواهد داشت و همین امر، باعث خاموشی زودهنگام پکیج می‌شود زیرا دمای آب را مناسب و مطلوب تشخیص می‌دهد.

درصورتی‌که دلیل فشار پایین آب مربوط به ساختار لوله‌ها و به‌طورکلی مشکلات اساسی این‌چنینی باشد که با سادگی قابل‌حل نیستند، می‌توان با استفاده از یک پمپ، مشکل فشار کم آبی را برطرف کرد.

خرابی سنسور دما NTC

در پکیج‌ها دمایی به‌عنوان دمای هدف تعیین‌ شده است. پس از باز کردن آب، اگر دمای آن کمتر از دمای تعیین‌شده باشد، پکیج شروع به فعالیت می‌کند. وظیفه تعیین دمای آب ورودی بر عهده حس‌گر ntc است. حال تصور کنید که ایراد این حس‌گر به چه شکل می‌تواند در فعالیت کلی پکیج اختلال ایجاد کند:

دمای آب ورودی صحیح تعیین نمی‌شود و همین موضوع زمینه‌ساز بروز گرم نشدن آب مصرفی پکیج خواهد بود. تعمیرکاران متخصص می‌توانند با روشی ساده، وجود عیب در سنسور را چک کنند. معمولا هنگام خراب بودن سنسور ntc، این مشکل با تعویض سنسور حل می‌شود.

مشکل در فلوسویچ

فلوسوییچ یا همان فلومتر قادر به تفکیک باز شدن شیر آب و آلارم آن به برد دستگاه می‌باشد که کارکرد نادرست نشانگر روی نمایشگر پکیج می‌تواند بیانگر مشکل در قطعه فلوسوییچ باشد. البته می‌توانید با کوتاه کردن اتصال سیم‌ها از این موضوع اطمینان پیدا کنید، بعداز کوتاه کردن اتصالات، در صورت روشن شدن پکیج می‌توانید در مورد خراب بودن فلوسویچ مطمئن باشید. بااین‌حال توصیه ما، مراجعه به تعمیرکار مجرب از همان مرحله ابتدایی است. ایراد فلوسویچ معمولا قابل اصلاح و تعمیر است اما در صورت لزوم، قطعه باید عوض شود.

شیر سه طرفه دلیل خوبی است!

شیر سه‌طرفه موجود در پکیج‌های دارای دو مبدل، وظیفه باز و بسته کردن مسیر آب مصرفی را دارد. خرابی قطعه می‌تواند فعالیت معمول پکیج را کاملا مختل کند و نیاز به تعمیر و یا تعویض فوری خواهد داشت. تست موتور، تست حالت آب گرم مصرفی و تست حالت آب گرم شوفاژ در وضعیت زمستانی، سه راه تشخیص وجود عیب در شیر سه‌طرفه است.

هواگیری لوله‌ها

همان‌گونه که توضیح دادیم طولانی بودن مسیر لوله‌ها و یا پیچ‌وخم زیاد آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکل در پکیج شود. هواگیری لوله از دیگر ایرادات یک پکیج است که به لوله‌ها مربوط می‌شود. البته این مشکل را می‌توان با استفاده از پیچی که در پکیج‌ها به‌منظور خارج کردن هوا تعبیه شده است، حل کرد. دقت کنید که نشان دادن عددی کمتر از عدد یک توسط نمایانگر وضعیت فشار پکیج، می تواند نشان‎دهنده وجود هوای بیش‌ازحد در لوله‌ها باشد و در چنین وضعیتی، عمل هواگیری باید فورا انجام شود.

می‌دانیم که شرکت‌های مختلفی به تولید پکیج‌ها می‌پردازند. ساختار متفاوت پکیج‌ها باعث شده است که فرایند عیب‌یابی و تعمیر آن‌ها نیز تا حدی متفاوت باشد. در ادامه در مورد علت گرم نشدن آب پکیج بوتان، گلدیران، ایساتیس و لورچ، اطلاعاتی را در اختیار شما می‌گذاریم. دقت کنید که دلایل ذکرشده در قسمت بالا در تمام انواع پکیج‌ها رایج هستند، پس در صورت گرم نشدن آب پکیج، ابتدا دلایل متداول گرم نشدن آب پکیج‌ها را موردبررسی قرار دهید.

در صورت حل نشدن مشکل گرم نشدن آب مصرفی پکیج میتوانید با تعمیرکاران متخصص پکیج خدمات آنلاین استاده تماس بگیرید تا در کمترین زمان برای حل مشکل پکیج شما اقدام کنند.

علت گرم نشدن آب پکیج بوتان

 یکی از دلایل مربوط به گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان مربوط به خرابی حسگرها و کنترل‌کننده‌هاست. همچنین انباشته شدن کربن در مبدل پکیج بوتان سبب بروز اختلال در آن شود. این نوع پکیج به فشار گاز نسبتا بالایی نیاز دارد و کم بودن فشار گاز می‌تواند گرم نشدن آب پکیج بوتان را در پی داشته باشد. درصورت نیاز می‌توانید از متخصصین تعمیر پکیج بوتان درخواست کمک یا مشاوره کنید.

علت داغ نشدن آب پکیج گلدیران

در پکیج‌های گلدیران معمولا تنظیمات نادرست پکیج یا وصل کردن اشتباه شلنگ‌های آب سرد و گرم رایج است و همین موارد بروز برخی مشکل گرم نشدن آب پکیج گلدیران را در پی خواهد داشت. همچنین گاهی، به وجود آمدن نشتی در این نوع پکیج دیده می‌شود که باعث سرریز شدن آب از پکیج گلدیران خواهد شد.

دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایساتیس

رایج‌ترین علت گرم نشدن آب پکیج ایساتیس میتواند مربوط به قطعه ژیگلور این دستگاه باشد که وظیفه اصلی این قطعه حرکت دادن گاز به درون محفظه می‌باشد.

این عیب معمولا از چشم افراد غیرمتخصص دور می‌ماند و تشخیص آن مستلزم عیب‌یابی پکیج توسط تعمیرکار پکیج ایساتیس مجرب است.

گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ

از دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج لورچ مربوط به خرابی ترموستات است که سبب می‌شود پکیج دمای تنظیم‌شده توسط شما را دقیق ارزیابی نکند و آب مصرفی را بیش‌ازحد داغ کند.

گرم نشدن آب به دلیل خرابی سوپاپ بای پاس

زمانی که مسیر آب مصرفی به هر دلیلی بسته شود یا با افت فشار زیاد و ناگهانی روبرو شود، قطعه سوپاپ بای پاس، مانع از وارد شدن فشار بیش‌ازحد بر پمپ دستگاه می‌شود و درواقع باعث تسهیل روند گردش آب خواهد شد؛ اما خرابی این قطعه چگونه باعث گرم نشدن آب می‌شود؟

وجود یک سوپاپ بای پاس معیوب در پکیج، چرخش مقداری از آب مصرفی در مسیر سوپاپ اطمینان را در پی خواهد داشت که همین اتفاق باعث کاهش دمای آبِ در حال عبور می‌شود. عیوب مربوط به این قطعه معمولا با تعویض لوله مسی موجود در آن، برطرف می‌شود.

سخن پایانی

در شرایطی با کم‌ و زیاد کردن فشار گاز، یک هواگیری ساده و مواردی این‌چنینی، قادریم علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ها را برطرف کنیم؛ اما متاسفانه این موضوع باعث برداشت اشتباه بعضی افراد از مقوله تعمیر پکیج‌ها شده است. در بسیاری موارد، مشکلات بزرگ ایجادشده در پکیج‌ها به دلیل تعمیرات خودسرانه پکیج توسط افراد غیرمتخصص است. توصیه ما در این زمینه به شما این است که تنها در شرایطی که از عیب دستگاه کاملا مطلع هستید و با نحوه تعمیر آن آشنایی کامل دارید، اقدام به برطرف کردن عیب پکیج کنید، در غیر این صورت، حتما پکیج را به دست تعمیرکاران مجاز وکاربلد بسپارید.

طبقه بندی شده در

با برچسب در