در این صفحه از خدمات آنلاین استاده با بهره‌گیری از اطلاعات متخصصین با تجربه به آموزش تعمیرات ماکروفر و ماکروویو می‌پردازیم. آموزش تعمیر تمامی قطعات ماکروفر امری است که میتوانید با استناد برآن از پرداخت هزینه‌های اضافی جهت تعمیر ماکروفر در محل جلوگیری کنید.

در ادامه به معرفی بازار کار تعمیرات ماکروفر می­‌پردازیم سپس به سراغ آشنایی با انواع ماکروفر و ماکروویو می­‌رویم. قدم بعدی معرفی اجزا و قطعات ماکروفر است. آموزش تعمیر موتور گردان ماکروفر، آموزش عیب یابی صفحه لمسی ماکروویو،  آموزش تعمیر مگنترون ماکروفر، عیب یابی گرم نشدن ماکروفر و دلایل خاموش شدن ماکروویو در زمان کار از دیگر مباحثی هست که در حیطه­ آموزش تعمیرات ماکروویو و ماکروفر قرار می­گیرد.

معرفی اجزا و قطعات ماکروفر

معرفی اجزا و قطعات ماکروفر نیز جزئی از آموزش تعمیر ماکروفر و ماکروویو است که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

سینی و قفل درب ماکروفر

فن خنک کننده و فیوز حرارتی

سوئیچ روشنایی مایکروفر

یکسو کننده و مقاومت ها

لامپ و برد الکتریکی

لامپ مگنترون و فیلتر

سنسور رطوبت مایکروفر

پایه کاوشگر و آنتن چرخنده

موتور گردان و کوپلر

غلتک زیر بشقاب و دیود

سوئیچ ایمنی مایکروفر

رله‌ها و رله قدرت مایکروفر

چرا مایکروفر جرقه میزند؟ 10 علت جرقه زدن ماکروفر را می‌توانید اینجا بخوانید!

آموزش تعمیر موتور گردان ماکروفر

حال به مقوله­ آموزش تعمیرات ماکروفر و ماکروویو می‌پردازیم، بهتر است بدانیم که هر دوی آنها به لامپ مگنترون مجهز هستند که با ایجاد گرمای لازم، غذای شما را گرم می­‌کنند. و تفاوت آنها در این است که ماکروویو دارای گریل است و ماکروفر فاقد آن. اگر نمیدانید لامپ مگنترون ماکروفر چیست میتوانید روی آن کلیک کنید و اطلاعات آن را بخوانید.

در آموزش این مبحث موتور گردان با ایجاد نیروی لازم باعث چرخیدن سینی می­‌شود. بنابراین اگر موتور نچرخد، سینی نیز قادر به حرکت نخواهد بود. در این صورت با شنیدن صدای خردشدگی، می­توان تشخیص داد که موتور دچار خرابی شده است. در اینجا به آموزش تعمیر موتور گردان ماکروفر می­‌پردازیم.

  • ابتدا پنل زیر موتور گردان را خارج کنید.
  • پیچ‌های اتصال موتور را باز کرده و سیم‌های وصل شده را بکشید.
  • با استفاده از یک مولتی­متر پایانه­های موتور گردان را تست کنید. چنانچه جریان در این بخش موتور وجود نداشت، موتور گردان سوخته است و نیاز به تعویض دارد.
  • چنانچه جریان وجود داشت، اما موتور کار نمی­کند، باید در حالت روشن بودن دستگاه، تستی دیگر صورت گیرد. که البته بهتر است در این مورد از یک تعمیکار متخصص کمک بگیرید. برای اطلاع از علت روشن نشدن ماکروفر روی آن کلیک کنید.
  • با انجام تست‌های مورد نظر، چنانچه تشخیص دادید که عیب از موتور گردان است، باید نسبت به خرید و تعویض آن اقدام نمایید.

میتوانید 6 علت کار نکردن دکمه‌های ماکروفر را همراه با راه حل اینجا بخوانید و آن‌ها را رفع کنید.

آموزش عیب یابی صفحه لمسی ماکروویو

به دلیل استفاده نامناسب و یا فشار دادن بیش از اندازه به صفحه لمسی ماکروویو، ممکن است این صفحه دچار خرابی شود.

در آموزش عیب یابی صفحه لمسی ماکروویو به دو نکته برمی­‌خوریم:

  1. اگر صفحه لمسی از کار افتاده باشد، مشکل از سوئیچ دستگاه است.
  2. چنانچه صفحه نمایش روشن باشد ولی عددی روی صفحه لمسی پدیدار نمی­‌شود، علت را باید در برد کنترلی جستجو کرد.

آموزش تعمیر مگنترون ماکروفر

آنچه که در آموزش تعمیرات ماکروفر و ماکروویو بسیار اهمیت دارد، آموزش تعمیر مگنترون ماکروفر است. اگر لامپ مگنترون ماکروفر شما از کار افتاده باشد، غذایی که درآن قرار می‌دهید را گرم نمی‌کند.

  • ابتدا باید فیوز حرارتی و آنچه که به لامپ خراب شده مرتبط است، جدا شود.
  •   چنانچه ورق­‌های میکای مربوط به لامپ قدیمی، خراب شده باشند، باید اقدام به تعویض آنها نمایید. چرا که با خراب شدن لامپ مگنترون، ورق­‌های میکا هم خراب می­‌شوند.
  • دهانه­‌ی محل قرار گرفتن لامپ مگنترون، چنانچه خراب شده باشد، یا زنگ زده باشد و یا تغییر شکل داده باشد، باعث نشت کردن اشعه و خراب شدن دوباره‌­ی لامپ مگنترون خواهد شد.

هرگز خارج از دستگاه، لامپ مگنترون را تست نکنید.

عیب یابی گرم نشدن ماکروفر

چنانچه ماکروفر شما گرمای لازم را تولید نمی‌­کند، باید به عیب یابی گرم نشدن ماکروفر بپردازید.

  • دیود: دیود جریان برق متناوب را به برق مستقیم تغییر می‌دهد، و چنانچه سوخته باشد، باعث گرم نشدن ماکروفر خواهد شد.
  • میکروسوئیچ درب ماکروفر: میکروسوئیچ‌­های درب ماکروفر به ما یادآوری می­کند که درب ماکروفر بسته است. در صورت خراب شدن، درب ماکروفر به طور کامل بسته نخواهد شد و در نتیجه دستگاه گرما تولید نمی­‌کند.
  • لامپ مگنترون: سوختن لامپ مگنترون هم باعث گرم نشدن ماکروفر خواهد شد.
  • در آموزش عیب یابی گرم نشدن ماکروفر به دلایل دیگری نیز برخورد خواهیم کرد. از جمله: خازن، ترانس ولتاژ و فیوز.

دلایل خاموش شدن ماکروویو در زمان کار

  • خراب شدن میکروسوئیچ درب ماکروفر
  • خرابی ترانس
  • خرابی محافظ حرارتی
  • خرابی یا کارنکردن صفحه کلید
  • از کار افتادن ترموستات
  • خراب شدن برد الکتریکی

از جمله دلایل خاموش شدن ماکروویو در زمان کار است.

معرفی بازار کار تعمیرات ماکروفر

هر چه تکنولوژی پیشرفت می­‌کند، زندگی با رفاه بیشتری همراه خواهد بود. به یاد بیاوریم که در گذشته آتش جزء لاینفک زندگی انسان قرار داشت. از زمانی­‌که انسان برای سالم ماندن مواد غَذایی به فریز کردن آنها روی آورد، برای گرم کردن دوباره غذا، از شعله‌های گاز استفاده می­‌کرد. با پدید آمدن ماکروفر و ماکروویو، کار باز هم ساده‌تر شد. و با تنظیم درجه­‌ی مورد نظر، و در کمترین زمان ممکن، و به راحت­ترین شکل ممکن، امکان گرم کردن مواد غذایی و همچنین پختن بعضی از غذاها فراهم گشت.

از آنجایی‌که ماکروفر به وسیله‌‌­ای کاربردی در هر خانه­‌‌‌ای تبدیل شده است، امکان خراب شدن آن، به دلیل استفاده‌های مکرر، بسیار محتمل به نظر می­‌رسد. از طرف دیگر با توجه به رشد نرخ ارز و رشد فزاینده‌­ی تورم، امکان جایگزینی دستگاهی دیگر به جای دستگاه خراب، برای هر خانواده‌­ای امکان­‌پذیر نیست. از این روی تعمیر کردن وسیله­‌ی مورد نظر بسیار منطقی‌­تر به نظر می­‌رسد. پس آموزش تعمیر ماکروفر و ماکروویو به نظر کارآمد است.

با معرفی بازار کار تعمیرات ماکروفر این اطمینان را خواهید داشت که داشتن تخصص در زمینه­‌ی تعمیرات ماکروفر، می­تواند به یک بازار کار مطمئن و همیشگی و با درآمد بالا تبدیل شود. کسانی‌که قصد ورود به این بازار کار را دارند، ابتدا باید در مراکز معتبر آموزشی، تحت آموزش تعمیرات ماکروفر و ماکروویر قرار بگیرند. این بازار با توجه به ورود انواع مدل‌های مختلف و جدید، هیچگاه دچار رکود نخواهد شد و هر چه می­‌گذرد ثبات کاری بیشتری در پی خواهد داشت.

آشنایی با انواع ماکروفر و ماکروویو

آشنایی با انواع ماکروفر و ماکروویو در ادامه مبحث آموزش تعمیرات ماکروفر و ماکروویو، به ما این امکان را می‌­دهد که قبل از خرید، با توجه به اندازه، محل قرارگرفتن و بودجه خرید، یکی از سه نوع آنرا انتخاب نماییم. هر سه نوع مورد نظر از کارآیی یکسانی برخوردار هستند. پیشنهاد می‌کنیم تفاوت ماکروفر و ماکروویو به زبان ساده را مطالعه کنید.

نوع رومیزی: متداول­‌ترین نوع ماکروفر و ماکروویر، نوع رومیزی آن است که هم استفاده از آن بسیار راحت و سهل­‌الوصول است و هم ارزان‌تر از انواع دیگر آن است.

نوع توکار یا کشویی: این نوع از ماکروفر و ماکروویو از جدیدترین و در عین حال گرانترین نوع آنهاست که درون کابینت آشپزخانه نصب شده و امکان جابجایی آن وجود ندارد.

نوع بالا اجاقی: این نوع ماکروفر و ماکروویو کار هود را هم انجام می‌­دهد و به دلیل قرار گرفتن بالای اجاق گاز، دارای لامپ­‌های روشنایی هم هست که جهت آشپزی نور کافی را تامین می­‌کند.

نتیجه­‌گیری

آموزش تعمیر ماکروویو و ماکروفر به ما کمک می­‌کند که با چگونگی عملکرد دستگاه بیشتر آشنا شویم و همچنین با آشنا شدن با اجزا و قطعات دستگاه و نحوه عیب یابی موارد مربوط به دستگاه، در استفاده مناسب‌­تر از آن کوشا باشیم.

طبقه بندی شده در