لیست نقاشان ساختمانی و نصاب کاغذ دیواری در تهران

اگر تصمیم به رنگ آمیزی ساختمان جهت تغییر دکوراسیون و یا ترمیم دیوار را دارید، با ادامه مطلب از استاده همراه باشید. در این صفحه به نکات مهمی که هنگام رنگ آمیزی باید به آن پرداخت و همچنین قیمت رنگ آمیزی ساختمان در سال 1402 را مشاهده خواهید کرد.

قبل از اقدام نمونه کار نقاشی ساختمان در استاده را مشاهده کنید! کافی است روی آن کلیک کنید.

رنگ آمیزی ساختمان

قیمت رنگ آمیزی ساختمان در سال 1402

قیمت‌ها در فروردین 1402 به‌روز رسانی شده است

نوع رنگقیمت هر متر مربع (تومان)
رنگ روغن 28.000 تا 37.000
رنگ پلاستیک 25.000 تا 32.000
رنگ آکریلیک 28.000 تا 35.000
رنگ بلکا22.000 تا 30.000
رنگ کنیتکس25.000 تا 33.000
رنگ مولتی کالر 22.000 تا 37.000
نقاشی ابزار گچی14.000 تا 16.000
هر متر طول
نقاشی سقف شیروانی25.000 تا 27.000
کناف بتونه ماستیک25.000 تا 28.000
کناف بتونه و درزگیری12.000 تا 14.000
بتونه کاری24.000 تا 34.000
بتونه روغنی ماستیک یک دست30.000 تا 35.000
رنگ کنتیکس اکرلیک و روغنی20.000 تا 27.000
کناف بتونه ی درزگیری بدون مصالح5.000 تا 9.000

توجه داشته باشید که در سال 1402 به میزان 40٪ افزایش قیمت برروی قیمت رنگ‌ها بوده است.

قیمت رنگ آمیزی ساختمان به عواملی از جمله نوع رنگ، مساحت در دست رنگ آمیزی و هم چنین دست مزد نقاش بستگی دارد. یکی دیگر از مهمترین عوامل در افزایش دستمزد و قیمت رنگ آمیزی ساختمان، میزان فوریت کار است. اگر بخواهید کار را خیلی سریعتر تحویل بگیرید قطعا مقداری هزینه بیشتر خواهد شد.

بعدتر به صورت کامل توضیح داده خواهد شد که رنگ‌های مختلف کاربرد متفاوت دارند و هر یک ویژگی منحصر به فردی دارد و هزینه آن‌ها متفاوت است. همچنین کیفیت رنگ نیز مهم است، اگر نقاش به شما قیمت بسیار پایین پیشنهاد کرد، شما قطعا باید شک کنید. یا در انتها قیمتی متفاوت به شما خواهد گفت و یا از رنگ‌هایی با کیفیت بسیار پایین استفاده خواهد کرد که به مرور زمان باعث پوسته پوسته شدن رنگ و نیاز مجدد آن به ترمیم خواهد داشت. تیم استاده به شما در انتخاب نقاش مطمئن برای رنگ آمیزی ساختمان کمک می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم فرمول محاسبه مقدار رنگ برای نقاشی ساختمان را مطالعه کنید.

رنگ آمیزی ساختمان را انتخاب کنید، اگر قصد دارید:

  • تغییر دکوراسیون بدهید
  • روی رنگ قدیمی، رنگ آمیزی جدید داشته باشید
  • تنوع در فضای ساختمان ایجاد کنید (رنگ مناسب درب و پنجره و دیوار که دوست داریم!)
  • با هزینه کم، ظاهری جدید به ساختمان بدهید

درواقع روش‌های زیادی برای پوشاندن سطح دیوار و تغییر دکوراسیون وجود دارد، اما رنگ آمیزی ساختمان ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش است که می‌تواند انجام شود. اگر رنگ آمیزی به دست فرد مجرب و ماهر انجام شود، قطعا از نتیجه پشیمان نخواهید شد. نقاشی ساختمان با غلطک طرح دار و نمونه طرح‌ها را ببینید.

یکی از موارد مهم در رنگ ساختمان، هزینه آن است. قیمت رنگ آمیزی ساختمان به شرایط زیادی بستگی دارد و قطعا می‌دانید که هرچقدر کیفیت کار بالاتر باشد، مواد مرغوب‌تری استفاده شود و کار حرفه‌ای‌تر انجام شود، هزینه رنگ آمیزی ساختمان بالاتر خواهد بود.

انواع رنگ برای ساختمان باید طبق سلیقه مشتری، کاربرد و همچنین کارشناسی نقاش انتخاب شود. نقاش ماهر و باتجربه به خوبی همه رنگ‌ها را می‌شناسد و از آن‌ها به بهترین نحو و طبق کاربردشان استفاده می‌کند.

انواع رنگ برای ساختمان عبارتند از:

نوع رنگمزایامعایبتوضیحات
رنگ روغنیمقاومت بسیار بالایی دارددیر خشک می‌شود و بوی بسیار شدیدی دارداین رنگ به صورت مات، نیمه براق و براق وجود دارد.
از رنگ روغن هم در سطح خارجی و هم سطح داخلی ساختمان استفاده می‌شود و محدودیتی در این زمینه ندارد.
رنگ اکریلیکبرخلاف رنگ روغنی، بو ندارد و خیلی سریع خشک می‌شود.این رنگ فقط باید برای رنگ آمیزی ساختمان در فضای داخلی استفاده شود.این رنگ نیز مانند رنگ روغنی سه نوع مات و نیما براق و براق دارد
رنگ پلاستیکظاهر و جلوه‌ی بسیار زیبایی داردبه دلیل اینکه غیرقابل شستشو است ممکن است انتخاب خیلی از افراد نباشد.این رنگ به صورت مات و نیمه مات وجود دارد.
بهترین سطوح برای استفاده از رنگ پلاستیک، سقف و سطوح داخلی مثل دیوار انباری و دیوار کمد دیواری است.
رنگ مولتی کالرجلوه بسیار زیبایی دارد.غیرقابل شستشو استاز آن برای رنگ آمیزی داخل ساختمان استفاده می‌شود.
رنگ بلکامقاومت بالایی دارد و رنگ آمیزی ساختمان با استفاده از رنگ بلکا بسیار راحت استبه عنوان عیب این رنگ می‌توان به تجمع حشرات پشت بلکا اشاره کرد می‌توان در تمامی سطح داخل ساختمان اعم از دیوار و سقف استفاده کرد.

هر یک از این انواع رنگ‌ها یک سری معایب و مزایا دارند و باید مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها برای استفاده در رنگ آمیزی ساختمان استفاده شوند.

تفاوت رنگ روغن و اکریلیک در نقاشی ساختمان چیست؟

رنگ براق، نیمه برق یا مات؟

اگر به مطالب بالاتر دقت کرده باشید، می‌بینید که برخی از رنگ‌ها به صورت براق و یا نمیه براق و مات وجود دارند. رنگ‌های براق بهتر است برای سطوح فلزی مثل انواع درب استفاده شوند. رنگ‌های نیمه براق نیز برای سطوح فلزی استفاده می‌شوند و علاوه بر آن، می‌توان با آن‌ها به رنگ آمیزی دیوار ساختمان نیز پرداخت. از رنگ مات برای سقف، داخل کمد دیواری و انباری استفاده می‌شود. نقاش با تجربه و ماهر همه‌ی این موارد را با جزئیات کامل رعایت می‌کند.

رنگ ساختمان و نحوه اجرای آن

رنگ ساختمان را بدست افراد کم تجربه ندهید! متاسفانه برخی از رنگ کارها در این زمینه با دادن قیمت بسیار کمتری به مشتری کار را تصاحب می‌کنند و با استفاده از رنگ‌های نامرغوب و عدم رعایت بسیار مهم و ظریف حین زیرسازی و استفاده از یک لایه رنگ، کار بسیار بی‌کیفیتی را به مشتری تحویل خواهند داد. رنگ آمیزی نیاز به زیرسازی دارد؛ این زیر سازی همان پر کردن حفره ‌ها و ترک‌ها و هموار کردن سطوح است که باید به صورت اصولی انجام شود. استاده با ارائه خدمات رنگ آمیزی ساختمان، نتیجه رنگ ساختمان شما را تضمین می‌کند.

آموزش و ترفندهای ترکیب رنگها و ترکیب رنگ نقاشی ساختمان را ازدست ندهید!

  • برای این که رنگ آمیزی ساختمان به خوبی انجام شود، به ابزارآلات مناسب نیز نیاز است و اگر از ابزار نامناسب، مثلا غلطک نامناسب استفاده شود، نتیجه جالب نخواهد بود.
  • صبوری در این حرفه نیز بسیار مهم است. به‌طور مثال اگر رنگ کار اجازه ندهد بتونه‌های زیرکار به درستی و کامل خشک شوند هنگام سمباده زنی قطعا با مشکل مواجه خواهند شد.
  • همچنین اگر برای زدن رنگ در سری دوم یا سوم اجازه داده نشود تا رنگ مرحله قبل خشک شود؛ جای غلتک و قلمو حتما روی دیوار خواهد ماند.

طبقه بندی شده در