چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی بسیار متفاوت‌تر از چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار گچی یا سایر دیوارها است. به همین منظور اگر قصد انجام این کار را دارید باید آموزش نصب کاغذ دیواری روی کاشی را ببینید.

در این صفحه از “خدمات آنلاین استاده” با نحوه چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی {آموزش نصب از صفر تا صد} آشنا خواهید شد و می‌بینید که با چه ترفندهایی می‌توانید کاغذ دیواری را روی کاشی بچسبانید.

نصب کاغذ دیواری روی کاشی

کاغذ دیواری از پوشش‌های مورد علاقه بسیاری از افراد است که در شرایط مختلفی آن را انتخاب می‌کنند. گاه در ابتدای ساخت یک خانه تصمیم به نصب کاغذ دیواری می‌کنند که در این شرایط کار کمی آسان‌تر است و گاهی هم برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود تصمیم به استفاده از کاغذ دیواری می‌گیرند که در این صورت بایستی به نوع دیوارها توجه خاصی شود.

اگر این سوال برایتان پیش آمده است که آیا می‌شود روی کاشی، کاغذ دیواری نصب کرد یا خیر، باید خاطر نشان کنیم بله می‌شود این کار را انجام داد اما باید مراحل و اصول آن را که در ادامه این مطلب از استاده به آن‌ها اشاره خواهیم کرد رعایت کنید.

وسایل مورد نیاز جهت چسباندن

وسایل مورد نیاز :

شاید تهیه وسایل بالا، هزینه‌بر به نظر برسد اما با در اختیار داشتن این وسایل می­توانید نصب کاغذ دیواری روی کاشی را صحیح انجام دهید.

برای محاسبه متر و تعداد رول کاغذ دیواری خودتان دست به کار شوید! پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این صفحه را از دست ندهید.

مراحل چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی

  • زیرسازی: آماده کردن دیوار کاشی شده مهمترین مرحله است. در این مرحله، باید بسیار با دقت و تمیز عمل کنید تا بتوانید مراحل بعد را هم به خوبی انجام دهید. در این مرحله برجستگی‌ها و تورفتگی‌های دیوار به طور کامل صاف و یکدست می‌شوند. توجه داشته باشید که هرچند می‌توانید کاشی دیوارها را بکنید ولی اجباری در انجام این کار نیست و می‌توانید عملیات زیرسازی را روی کاشی هم انجام دهید. به طور کلی در مرحله زیرسازی کاغذ دیواری، کارهای زیر انجام می‌شود :
    • گرفتن چربی‌های موجود روی سطح کاشی (که بسیار حائز اهمیت می‌باشد)
    • یکسان سازی سطح کاشی‌ها با استفاده از بتونه
    • پر کردن درز کاشی‌ها
    • سنباده کشی بتونه‌ها، یک ساعت پس از این که بتونه‌ها خشک شدند.

در این قسمت به این نکته توجه کنید: اگر فکر می‌کنید زیرسازی کاشی‌ها خوب از آب درنمی‌آید می‌توانید از یک سطح صاف به صورت سرتاسری مثل تلق استفاده کنید تا سطح کاملا یکدست شود.

اما اگر قصد دارید کاشی‌ها را بردارید کارتان کمی سخت‌تر و زمان‌بر تر خواهد شد. در این میان می‌توانید پس از خارج کردن کاشی‌ها، سطح را به خوبی با گچ و بتونه فوری آماده سازی کنید و سپس بعد از خشک شدن با سمباده سطح را صیغل دهید.

  • برش کاغذ دیواری: در این مرحله به یک میزکار بزرگ نیاز است. با استفاده از متر دیوار را با دقت اندازه بگیرد و روی کاغذ دیواری برش دهید. توجه داشته باشید که حدود ۵ تا ۱۰ سانتی متر بیشتر از اندازه دیوار برش دهید. نکته مهم در برش کاغذ دیواری این است که به نقش کاغذ دیواری دقت شود. این مرحله از چسباندن کاغذ دیواری بسیار با اهمیت است زیرا در مراحل بعدی نمی‌توان آن را اصلاح کرد. چرا زیر کاغذ دیواری هوا میفته؟ اگر حین کار با این مشکل مواجه شدید حتما این مطلب را بخوانید.
  • چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی: بعد از این که یک رول از کاغذ دیواری را برش دادید، شروع به چسب زدن و چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی کنید. با استفاده از این روش (برش دادن یک رول از کاغذ دیواری) نگران خشک شدن کاغذ دیواری و چسب نخواهید بود و با خیالی آسوده می‌توانید به چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی بپردازید. نصب کاغذ دیواری روی سرامیک را اینجا بخوانید.

نکته: در چسب زدن برای کاغذ دیواری روی کاشی، زیاده روی نکنید. آغشته کردن کاغذ دیواری به چسب را باید با قلموی مناسب انجام داد و از وسط کاغذ به بیرون کشید.

نتیجه گیری:

در این مقاله استاده مگ نحوه چسباندن کاغذ دیواری روی کاشی را آموزش دیدید و نکات مربوط به آن را آموختید. امیدواریم با استفاده از این نکات بتوانید به درستی کاغذ دیواری را روی کاشی نصب کنید. برای بهتر عمل کردن باید این کار را با دقت بالایی انجام دهید و در صورتی که نیاز دارید، از یک فرد متخصص کمک بگیرید. همچنین دقت کنید که برای کاغذ دیواری کردن دیوارهای کاشی شده، در صورت امکان از چسب و کاغذ دیواری با کیفیت که با برندهای مختلفی در بازار موجود است استفاده کنید تا ضمن راحت بودن حین انجام کار، نتیجه نیز مطلوب باشد.

طبقه بندی شده در

با برچسب در